Brev:
Gravid og blødninger?
1. december 2006
Alder:
0 mdr.
Gravid og blødninger?
Hej
Har lige et par spørgsmål. Har et par gange nu troet jeg var gravid, men har fået min menstruation og graviditetstesten har vist negativ. Dog føler jeg virkelig nogle forandringer for tiden:
Tydelige blodårer på mave og bryster, hyppige vandladninger, lidt kvalme og svimmelhed samt tyngde i maven... Min udflåd er også begyndt at lugte anderledes. Ved igen ikke om min krop spiller mig et puds, men er ret sikker på vi har ramt ægløsningstidspunktet de sidste måneder.
Der er dog det, at hvis jeg er gravid er det sket i oktober, da jeg næsten lige har haft menstruation og vi kan ikke ha nået at ramme ægløsningen i denne måned endnu... Selvom vi er sammen hver anden dag. Jeg troede jo så det var en nitte, da jeg jo fik min månedlige blødning, men har talt med en veninde der siger at nogle kvinder får blødninger de første måneder alligevel, og derfor viser graviditetstesten også negativ selvom man faktisk er gravid!!!
Hvis jeg får min blødning igen skal det først være omkring den 18 dec, så det er jo faktisk mange julefrokoster man kan nå at drikke osv. Har talt med min mand om det og han siger, at så længe der ikke er en sikker test synes han det er for dumt at holde sig fra alkohol osv. da jeg også ville være træt af at gå og holde mig på måtten - bare fordi jeg har en lille anelse...
Er bare så bange for at det kan skade barnet hvis det virkelig viser sig jeg er gravid... Hvad siger du?? Hvis jeg med sikkerhed vidste det, ville jeg ALDRIG overveje at drikke og ryge til en julefrokost, men har jo prøvet før at kroppen kan spille en et puds..
Har bestilt en tid ved lægen - som først kunne d 20 dec - om ikke andet så for at få tjekket alt er i orden..
Hvis jeg har gået og været gravid i længere tid har jeg mange bange anelser om hvad jeg har udsat mit barn for - med fester osv - men jeg kan jo ikke vide om jeg er gravid før slutningen af måneden - kan du give mig nogle svar og råd???
Min søster vidste ikke hun var gravid før 5. måned, og fik alligevel et helt rask barn...
Hilsen den frustrerede