Gravid og blødninger?

1. december 2006

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Gravid og blødninger?

Hej

Har lige et par spørgsmål. Har et par gange nu troet jeg var gravid, men har fået min menstruation og graviditetstesten har vist negativ. Dog føler jeg virkelig nogle forandringer for tiden:

Tydelige blodårer på mave og bryster, hyppige vandladninger, lidt kvalme og svimmelhed samt tyngde i maven... Min udflåd er også begyndt at lugte anderledes. Ved igen ikke om min krop spiller mig et puds, men er ret sikker på vi har ramt ægløsningstidspunktet de sidste måneder.

Der er dog det, at hvis jeg er gravid er det sket i oktober, da jeg næsten lige har haft menstruation og vi kan ikke ha nået at ramme ægløsningen i denne måned endnu... Selvom vi er sammen hver anden dag. Jeg troede jo så det var en nitte, da jeg jo fik min månedlige blødning, men har talt med en veninde der siger at nogle kvinder får blødninger de første måneder alligevel, og derfor viser graviditetstesten også negativ selvom man faktisk er gravid!!!

Hvis jeg får min blødning igen skal det først være omkring den 18 dec, så det er jo ...

Annonce

... faktisk mange julefrokoster man kan nå at drikke osv. Har talt med min mand om det og han siger, at så længe der ikke er en sikker test synes han det er for dumt at holde sig fra alkohol osv. da jeg også ville være træt af at gå og holde mig på måtten - bare fordi jeg har en lille anelse...

Er bare så bange for at det kan skade barnet hvis det virkelig viser sig jeg er gravid... Hvad siger du?? Hvis jeg med sikkerhed vidste det, ville jeg ALDRIG overveje at drikke og ryge til en julefrokost, men har jo prøvet før at kroppen kan spille en et puds..

Har bestilt en tid ved lægen - som først kunne d 20 dec - om ikke andet så for at få tjekket alt er i orden..

Hvis jeg har gået og været gravid i længere tid har jeg mange bange anelser om hvad jeg har udsat mit barn for - med fester osv - men jeg kan jo ikke vide om jeg er gravid før slutningen af måneden - kan du give mig nogle svar og råd???

Min søster vidste ikke hun var gravid før 5. måned, og fik alligevel et helt rask barn...

Hilsen den frustrerede

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor