Svar: Testen var uden tvivl negativ, men jeg kan være gravid alligevel?
30. oktober 2006
Alder:
0 mdr.
Kære Håbefulde
Jeg ville ønske at jeg kunne sige at den var der og det var 100pct sikkert, men det kan jeg desværre ikke.
Dine brystspændinger, hævede kirtler og mælk/sekret fra brystet, kan sagtens skyldes at du er gravid, men det kan også godt være dine hormoner som spiller dig et puds.
Det er sådan at nogle kvinder faktisk får brystspændinger og også er i stand til at begynde at producere lidt mælk, fordi deres ønske om et barn er så brændende stort - men hvor de faktisk ikke er gravide.
Så jeg krydser mine fingre og håber på det bedste. Hvis du ikke har fået menstruation inden for de næste 10-14 dage, så synes jeg du skal tage en ny test og ellers må du bestille en tid hos lægen.
Knus herfra. Det skal nok lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske