Svar: Gravid i uge 32+3
3. oktober 2006
Alder:
0 mdr.
Kære Line
Stort tillykke med den kommende lille ny:o)
Det kunne godt lyde som om det er plukveer du har. Plukveer er som sådan normalt og det er et tegn på livmoderen øver sig og forbereder sig til den kommende fødsel. Men plukveer bør ikke være så kraftige og smertefulde at de stopper dig i det du er i færd med.
Jeg synes derfor det vil være relevant at du lige drøfter det med din læge eller din jordemoder. Måske vil de anbefale at du tager det lidt med ro i en periode - det kan være svært, når man har en i forvejen, men det kan være en god idé. Nogle gange vil man tilbyde dig en sygemelding, så du kan være hjemme og bare ligge ned og slappe mest muligt af.
Det er under alle omstændigheder relevant at du lige bliver tjekket og så gør det, som vil være bedst for den lille:o) Rigtig meget held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske