Svar: Er det normalt at man bare kan have det fint i de første 12 uger?
22. august 2006
Alder:
0 mdr.
Kære Tina
Tænk allerede i 9 uge, det er dog utroligt som tiden går:o)
Det er helt normalt at du bare har lidt brystspændinger og måske lidt kvalme ind imellem. At være gravid er jo ikke en sygdom, så der er rigtigt mange kvinder som har det fuldstændig som de plejer og ikke mærker de store forandringer.
Nu har du jo vist rigtig længe at du var gravid og efterhånden så har du det måske sådan at det ville være dejligt, hvis man også kunne begynde at se lidt. At du selv kan se og fornemme noget er jo ikke det samme, som at omgivelserne begynder at kommentere.
Det er også en svær tid, den periode, hvor ens egne bukser begynder at stramme, men samtidig er man jo ligesom ikke gravid nok til at gå i graviditets tøj - men bare rolig, det kommer stille og roligt.
Jeg kan godt forstå at du er utålmodig og ja man kan sagtens betale sig fra at få lavet scanninger i privat regi. Man kan også få scanninger i 3D og videooptagelser, som man kan sidde og se hjemme i egen stue og vise til familie og venner. Men man kan jo også prøve at slå lidt koldt vand i blodet:o)
Det skal nok komme. Tag den kommende far med til scanning, når i får en indkaldelse til det og også gerne til jordemoder. Det gør også tingene meget mere virkelige for ham, for tro mig - hvis du har svært ved at forholde dig til det, så har far bestemt også - han mærker jo ingen ting,- måske kun at du ændrer dig.
Når den lille begynder at bevæge sig, så bliver det hele lidt mere virkeligt, men lige nu skal du bare nyde at du har det så godt.
Almindelig sulfa kan godt bruges til gravide og det er helt normalt at gravide får blærebetændelse:o)
Glæder mig til at følge dig lidt videre. Knus herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske