Brev:
Suttebehov - 2 år, 3 mdr.
22. august 2006
Alder:
2 år, 3 mdr.
Suttebehov - 2 år, 3 mdr.
Vores datter på 27 mdr bruger selvfølgelig stadig sut. Mest når hun sover, men også når hun kommer hjem, så tager hun sin sut og bamse og sidder en ½-1 time og ser Bamses billedbog til hun igen er klar til leg:-)
Vi syntes det er rigtig dejligt at hun selv ved hvordan hun kobler af efter en dag i vuggestuen. Vi er dog i tvivl om det der suttebehov.
Vi prøver at sige at hun skal lægge sutten i sengen, når hun har sovet og slappet af og for det meste er det ok med hende, men vil hun gerne beholde den lader vi hende det. Men når hun så frivilligt går med til at lægge den, så er det at fingerne havner i munden og bliver tygget på:-) Det tolker vi lidt som at hun har behov for sutten og så ender det med hun får den hvis hun bliver ved. Er det det rigtige at gøre eller vender vi hende bare til at bruge sutten mere?
Jeg ønsker ikke at tage den fra hende før hun selv er klar og har også hørt skrækhistorier om børn der får taget sutten for tidligt....
Er det hendes måde at fortælle at hun har brug for sutten, når fingerne kommer i munden eller er det bare en uskyldig refleks at fingerne ender dér?
Glæder mig til at høre fra dig.
Hilsen Camilla