Suttebehov - 2 år, 3 mdr.

22. august 2006

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Suttebehov - 2 år, 3 mdr.

Vores datter på 27 mdr bruger selvfølgelig stadig sut. Mest når hun sover, men også når hun kommer hjem, så tager hun sin sut og bamse og sidder en ½-1 time og ser Bamses billedbog til hun igen er klar til leg:-)

Vi syntes det er rigtig dejligt at hun selv ved hvordan hun kobler af efter en dag i vuggestuen. Vi er dog i tvivl om det der suttebehov.

Vi prøver at sige at hun skal lægge sutten i sengen, når hun har sovet og slappet af og for det meste er det ok med hende, men vil hun gerne beholde den lader vi hende det. Men når hun så frivilligt går med til at lægge den, ...

Annonce

... så er det at fingerne havner i munden og bliver tygget på:-) Det tolker vi lidt som at hun har behov for sutten og så ender det med hun får den hvis hun bliver ved. Er det det rigtige at gøre eller vender vi hende bare til at bruge sutten mere?

Jeg ønsker ikke at tage den fra hende før hun selv er klar og har også hørt skrækhistorier om børn der får taget sutten for tidligt....

Er det hendes måde at fortælle at hun har brug for sutten, når fingerne kommer i munden eller er det bare en uskyldig refleks at fingerne ender dér?

Glæder mig til at høre fra dig.

Hilsen Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre