Er det normalt at man bare kan have det fint i de første 12 uger?

22. august 2006

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Er det normalt at man bare kan have det fint i de første 12 uger?

Hej Helen

Jamen det hele kører jo for mig sådan set, lige nu er jeg i uge 9, dvs. 8 uger og 3 dage, og der er bestilt tid til nakkefoldsscanning, og vandrejournalen er skrevet. Men det er bare lige sådan at jeg ikke rigtig kan mærke at jeg er gravid.....

Altså jeg har da kvalme ind i mellem, og mine bryster spænder da også, men det er da så vist også det, men når jeg så læser alverdens bøger så står der at "enten mærker du intet, og det går først op for dig, at du er gravid, når du ser scanningen i uge 12" Eller så mærker man ...

Annonce

... alt, som kvalme, opkast og div.

ER DET NORMALT at man bare kan have det fint i de første 12 uger? Har desværre fået blærebetændelse, og fået sulfa, men lægen sagde at penicillinen ikke var skadelig for barnet, det kan jeg vel godt stole på?

Kan man hos privat læge få en scanning allerede nu, eller skal jeg bare slå koldt vand i blodet, for nogle gange kan jeg slet ikke forstå, at der er en lille en inde i mig?

Nå jeg bekymrer mig vel også for meget, men der er mange tanker der flyver rundt i hovedet på mig lige nu....

Knus Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to