Svar: Svimmel og kvalme
7. august 2006
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Det er helt normalt at gravide har kvalme. Nogle har det kun i begyndelsen af graviditeten, andre har det hele tiden. Atter andre oplever det lidt ind imellem og så er der jo også de kvinder, som slet ikke har kvalme.
I takt med at maven vokser og barnet begynder at fylde mere, så er der kvinder som får problemer med sure opstød. Her kan man få et middel på apoteket som man f.eks. kan drikke eller få som tyggetabletter. Det kunne være f.eks. Gaviscon.
Men et gammelt husmoderråd er faktisk at spise mandler. Det skulle også kunne hjælpe på kvalme og sure opstød. Måske du skulle prøve med dette.
Ellers er det en god idé at du sørger for at drikke godt. Vand, evt. med et par skiver citron i kan gøre det mere frisk. Ellers må du lytte til din krop. Hvis du får kvalme af stærke lugte, stegt flæsk eller andet, så må du prøve at undgå dette. Men det lyder ikke som om at der er noget galt - det er bare en af graviditetens små luner:o)
Fortsat held og lykke. Er du begyndt at kunne mærke den lille sparke - det er så dejligt:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske