Svar: Blodansamling - hvad betyder det?

14. december 2004

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære fortvivlede gravide

Jeg kan godt forstå at du er fortvivlet og jeg ville ønske at jeg kunne oplyse dig vidt og bredt om blodansamlinger og graviditet. Det kan jeg desværre ikke, men jeg kan fortælle dig en smule.

Det at bløde, når man er gravid kan godt være tegn på truende abort og derfor bliver du også scannet og fulgt at lægerne på sygehuset. Jeg tør ikke sige procentvis, hvor mange kvinder der bløder i deres graviditet, men jeg ved at en del gør det og at mange gennemfører graviditeten og får et dejligt sundt og rask barn, så det er altså ikke altid at det går galt:o)

Hvorfor blødningen opstår tør jeg ikke sige, der findes sikkert mange grunde. Jeg kunne forestille mig at nogen bløder fordi der måske ...

Annonce

... har været to fostre og man aborterer det ene, eller at blødningen kan komme fra f.eks. moderkagen. Det er dog kun gæt.

Så vidt jeg ved vil en blodansamling ofte tømme sig ud af sig selv, således at man starter med at have frisk blødning og efterhånden bliver blodet mørkt (gammelt).

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Som sagt ved jeg ikke hvorfor blodansamlinger opstår, men håber at nogen af brugerne på siden vil give deres besyv med under debatten. Det hjælper altid at høre historierne om at alt er gået godt trods alt.

Jeg synes det lyder fornuftigt at du skal forholde dig i ro og umiddelbart vil jeg også anbefale at du og din mand er afholdende med hensyn til at have samleje.

Jeg sender dig et stort knus og krydser fingre for at alt går godt.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder