Brev:
Blodansamling - hvad betyder det?
14. december 2004
Alder:
0 mdr.
Blodansamling - hvad betyder det?
Hej Helen
Jeg er gravid i 10+3 ca. Jeg har haft en del problemer lige fra første dag i min graviditet. I starten pletblødte jeg lidt men det gik dog hurtigt over. Så har jeg for godt 3 uger siden haft en lidt kraftiger blødning, hvor der kom frisk blod men det stoppede igen med det samme. Jeg blev scannet og alt så ud til at være fint dog have jeg en blærebetændelse.
1 uge efter var den så gal igen. Her skete det sammen hvor der pludselig i forbindelse med toiletbesøg kom en del frisk blod men som var væk igen med det samme. Så gik der 1,5 uge hvor alt var fint dog var jeg sygemeldt.
I onsdags startede jeg så på arbejde igen, men syntes jeg havde en del smerter i lænden, nærmest ligesom kraftige menstrations smerter, de fortsatte og hver dag kom der en lille pletblødning. Nogle dag frisk blod andre dage var det gammelt blod men som sagt meget lidt.
Igår var jeg så inde og blive scannet endnu engang og babyen havde det umidelbart fint, der var hjertelyd og den havde den størrelse den skulle have, dog vidste det sig at jeg havde en blodansamlig.
Lægen sagde jeg skulle gå hjem og lægge mig ned og slappe af indtil den 29 dec hvor jeg så skal have min nakkefoldsscanning.
Hun kunne ikke sige, hvorfor den blodansamling var der og hvad det betød, andet end at jeg skulle tage det med ro og se tiden an og håbe det bedste.
Har du nogen ide om hvad det kan betyde og er det normalt at nogen kvinder for en sådan blodansamling?
Samtidig tænker jeg også på hvad der skal ske med denne blodansamlig kan jeg mon forvente en kraftig blødning pludselig?
Jeg håber du kan hjælpe mig med svar, da jeg syntes det er hårdt at gå her i uvisheden.
Mange hilsner
En fortvivlet gravid