Blodansamling - hvad betyder det?

14. december 2004

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Blodansamling - hvad betyder det?

Hej Helen

Jeg er gravid i 10+3 ca. Jeg har haft en del problemer lige fra første dag i min graviditet. I starten pletblødte jeg lidt men det gik dog hurtigt over. Så har jeg for godt 3 uger siden haft en lidt kraftiger blødning, hvor der kom frisk blod men det stoppede igen med det samme. Jeg blev scannet og alt så ud til at være fint dog have jeg en blærebetændelse.

1 uge efter var den så gal igen. Her skete det sammen hvor der pludselig i forbindelse med toiletbesøg kom en del frisk blod men som var væk igen med det samme. Så gik der 1,5 uge hvor alt var fint dog var jeg sygemeldt.

I onsdags startede jeg så på arbejde igen, men syntes jeg havde en del smerter i lænden, nærmest ligesom kraftige menstrations smerter, de fortsatte og hver dag kom der en lille pletblødning. Nogle dag frisk blod andre dage var det gammelt blod men som ...

Annonce

... sagt meget lidt.

Igår var jeg så inde og blive scannet endnu engang og babyen havde det umidelbart fint, der var hjertelyd og den havde den størrelse den skulle have, dog vidste det sig at jeg havde en blodansamlig.

Lægen sagde jeg skulle gå hjem og lægge mig ned og slappe af indtil den 29 dec hvor jeg så skal have min nakkefoldsscanning.
Hun kunne ikke sige, hvorfor den blodansamling var der og hvad det betød, andet end at jeg skulle tage det med ro og se tiden an og håbe det bedste.

Har du nogen ide om hvad det kan betyde og er det normalt at nogen kvinder for en sådan blodansamling?

Samtidig tænker jeg også på hvad der skal ske med denne blodansamlig kan jeg mon forvente en kraftig blødning pludselig?

Jeg håber du kan hjælpe mig med svar, da jeg syntes det er hårdt at gå her i uvisheden.

Mange hilsner
En fortvivlet gravid

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder