Svar: Kan et æg godt sætte sig fast senere, så man alligevel får sin menstruation?
4. august 2004
Alder:
0 mdr.
Nogle kvinder oplever at have en menstruationslignende blødning, selv om de er gravide. Blødningen kan dog være mindre og mere som en pletblødning og bør ikke fortsætte. Blødningen kan skyldes en afstødt slimhinde fra livmoderen og lidt frisk blod fra nogle overfladiske blødninger i livmoderen.
Du må vurdere hvor meget du har blødt, om der er tale om en rigtig menstruationsblødning, eller snarere en pletblødning.
Der er altså en mulighed for at du er gravid, men desværre ingen garanti.
Der er ikke andet for end at vente og se, hvad der sker om en lille måneds tid og så må du tage en test.
Der er jo også en grund til at terminsberegningen nogle gange er usikker:o)
Krydser fingre og held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske