Brev:
Hvor langt er jeg mon henne?
4. august 2004
Alder:
0 mdr.
Hvor langt er jeg mon henne?
Hej
Jeg havde min sidste menstruation 26 marts, og er gravid men spørgsmålet er så bare hvor langt er jeg henne?
Det var en P-pille menstruation jeg havde og stoppede med p- pillerne der. Var til lægen til undersøgelse og fik at vide at jeg var i uge 8.
Fik så brev fra jordmoderen og der skulle jeg så være i uge 14, men hun fortalte så at jeg var i uge 16, da hun hunne tage hjertelyden så højt oppe.
Så skulle jeg scannes, ugen efter. Og der bliver jeg forvirret for hun sagde at jeg var i uge 12 og ikke i uge 17 som jeg burde.
Ugen efter skal jeg så til lægen igen, da jeg har smerter hele tiden, og der undersøgte han mig igen. Jeg spørger så lægen da jeg er meget forvirret, angående min termin, og han kan ikke forstå at scanningen kun viser uge 12, for efter at han havde mærket og set ville han skyde mig til uge 16-17.
Hvad skal jeg tro, for lige nu kan jeg føde fra sidst i December til sidst i januar.
Men bliver også forvirret, for er nødt til at have en rigtig dato, da det nok ender med planlagt kejsersnit, da mit bækken er for lille. (har en dreng på 3 år, der blev taget ved akut kejsersnit).
Hjælp mig, hvad skal jeg gøre, føler selv at jeg er lige så langt henne som lægen eller jordmoderen siger, men kunne da godt se at barnet ikke er så stort. Men også fordi jeg midt i april havde brystsmerter og noget mælkeligende kom ud fra mine brystvorter.
Håber at du kan hjælpe mig, skal jeg ikke tilbydes en ny scanning eller et eller andet?
Hilsen den forvirret Maibritt