Svar: 2.gangsgravid og liv i 19. uge?
2. august 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Karin
Et stort tillykke med graviditeten:o)
Jeg synes bestemt at du skal gå til lægen for at høre hjertelyden.
Det er rigtigt at man ofte mærker liv tidligere, når man er flergangsgravid, simpelthen fordi man kender fornemmelsen og ved, hvordan det føles, når de første 'bobler' i maven begynder. Der er dog ikke noget unormalt i ikke at have mærket liv i uge 19.
Det er dog vigtigt at du føler dig glad og rolig og jeg vil give dig ret i at der er lang tid til uge 28. Jeg kan faktisk slet ikke forstå at du ikke skal kontrol før.
Så til lægen med dig, for at blive beroliget lidt. Og indtil du kan ringe til lægen imorgen, så drik et stort glas vand, læg dig på ryggen, med hånden på maven, ev.t fars hånd og se om I ikke kan fornemme noget.
Fortsat held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske