Svar: Drengebarn ønskes
30. juli 2004
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Man er aldrig selv herre over hvad køn man får og der findes mange skrøner om, hvordan man selv kan gøre sin indflydelse.
Det eneste jeg kender til, som kan have en effekt, er at man har samleje hyppigt. Sædceller kan jo holde sig i livmoderen længe (et par dage) og vente på ægløsningen. De sædceller som lever længst laver piger (ligesom kvinder jo har tendens til at leve længere end mænd). Jo mere sikker man er på at ramme ægløsningstidspunktet, jo større er sandsynligheden for at det bliver en dreng dermed også. Men der er aldrig nogen garantier og et eller andet sted så er det vigtigste vel også at man får et barn der trives og har det godt og ikke hvad køn det er:o)
Held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske