Svar: Bange for fødsel
26. juli 2004
Alder:
0 mdr.
Kære fortvivlede
Der er ikke noget flovt ved at være bange, det bliver vi alle i nogen situationer.
Det er dog synd hvis angsten for at føde overskygger glæden ved at kunne få et lille barn og jeg er sikker på at du vil snyde dig selv fo ren af de dejigste oplevelser i livet, hvis du vælger et barn fra pga din angst for at føde.
Jeg kan ikke love dig at du kan føde med kejsersnit og derudover så er det heller ikke ukompliceret at føde med kejsersnit fremfor en almindelig fødsel.
Jeg er dog sikker på at du, når/hvis du bliver gravid vil kunne snakke med jordemoderen omkring dine tanker og vil kunne lave en aftale med hende, som I begge er glade for.
Ønsker dig alt det bedste.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske