Akromegali og kæmpevækst

26. juli 2004

Kategori:
Alder:
23 år

Akromegali og kæmpevækst

Hej

Jeg er en mand på 23 som er 210 cm, det er sikkert det helt forkerte sted jeg sprøger om dette, men ved ikke hvor jeg ellers skal henvende mig.

Jeg har et kæmpe problem med min højde, jeg synes jeg er alt for høj, jeg kan slet ikke foretage mig noget mere, feks. sport osv. ikke en gang sidde i en stol uden at få ondt i ryggen. Eller gå igennem en dør uden at skulle dukke mig så meget at jeg hver dag har meget ondt i min nakke.

Kan det lade sig gøre at blive lidt lavere? Bare en enkelt cm, ...

Annonce

... ville gøre alt for mig. Ja man skal vist være ligeså høj som mig for at forstå det. Jeg ved ikke hvordan man kan løse mit problem, men jeg ved at der ikke er ret meget om det nogen steder. Derfor synes jeg også det kunne være interressant for dig at høre mere om.

Jeg mener, det må da kunne lade sig gøre at blive bare lidt lavere? Ved evt. operationer, forskellige øvelser, medicin?

Håber du kan hjælpe mig. Det eneste jeg tænker på er min højde, og det driver mig til vanvid.

De bedste hilsner
Martin

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2