Svar: Kan jeg være gravid?
25. juli 2004
Alder:
0 mdr.
Kære 'Jomfru'
Det er ikke alle som oplever brystspænding som tegn på graviditet, men det er et af mange symptomer. De symptomer du har kan dog også skyldes andre ting og er derfor ikke en sikker indikation for graviditet.
Selv om jeg forstår hvad du mener, så er det ikke pinligt at tage til lægen, når man tror man er gravid. Hellere et ekstra besøg end et besøg for lidt.
Jeg kan ikke svare dig på, hvorfor den test du har taget har vist positivt. Men hvis du ønsker dig et barn, så er det naturligvis trist at komme til lægen og få at vide at der ikke er noget - øv.
Det skal dog nok komme og måske er det der nu?! Hvis menstruationen udebliver, så må du tage endnu en test og i sidste ende tage til lægen igen.
Held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske