Svar: 1 1/2 år uden held
19. juli 2004
Alder:
0 mdr.
Kære TS
Der er jo utroligt mange årsager til at graviditet ikke lykkes og at det for nogen tager rigtig lang tid. Overvægt alene kan nok ikke tillægges grunden.
Du skriver at du ikke er meget for at gå til egen læge. Det er helt i orden, men du burde skifte til en læge som du har tillid til. Også fordi, når du først har fået et barn, så er der manger grunde til at lægen skal konsulteres og tillid er vigtigt.
Lige nu og her synes jeg at du skal få en tid hos en gynækolog, som kan scanne dig og se om livmoder, æggeleder osv. er som det skal være. Så er du så langt. Viser alt sig at være i orden her, så er der jo også den mulighed at din mands sædceller ikke er så aktive, det kan i så få konstateret efterfølgende.
Fortsat held og lykke med det hele. Jeg krydser fingre for at det nok skal lykkes:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske