P-piller - 18 år

19. juli 2004

Kategori:
Alder:
18 år

P-piller - 18 år

Kære Netsundhedsplejerske

Jeg er lige begyndt på p-piller, så er stadig meget usikker på dem. Jeg har været på den i 11 dage. Og vil meget gerne vide 3 ting:

1) Er det normalt at have mentruation i flere dage end man plejer?
2) Der står på pakken at når man har taget 21 piller holder man pause på 7 dage. (Når man starter på dem, starter man på første dagen, når mentruationen begynder) men vil menstruationen også komme når der kun er gået 21 dage og ik de sædvanlige 28 dage?
3) Er det farligt at udskyde menstuationen?

Håber du kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Natasha

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder