Svar: Hvornår bliver jeg bedst gravid?
17. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Du bliver nemmest gravid i midten af din cyklus. Det vil sige at hvis du har en cyklus på f.eks. 28 dage, så vil ægløsningstidspunktet ligge ca 14 dage fra sidste menstruations første dag.
Med hensyn til at gå ud og tisse bag efter, så skulle dette ikke umiddelbart spille ind. Sædceller kan jo holde sig oppe på plads i lang tid. På denanden side sker der jo ikke noget ved at blive liggende, så du er helt sikker på at alle celler har mulighed for at svømme til ægget:o)
Det skal nok lykkes. Jeg krydser fingre.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske