Svar: NF-Scanning, termin og selve billedet
28. marts 2010
Alder:
0 mdr.
Kære Sophia
Med mindre man har fået fertilitetsbehandling og ens æg er taget ud, befrugtet og sat op, så ved ingen vel helt præcist, hvornår graviditeten er opstået ... Der er derfor altid lidt usikkerhed omkring terminsberegning uanset hvad metode du vælger at bruge og selvom man er nogenlunde sikker, så vil nogle kvinder jo også føde 3 uger før tid/termin - hvilket er normalt og nogle kvinder gå 2 uger over tid/termin, hvilket også er normalt.
Den terminsberegning du har fået som ligger med 1 uges mellemrum, tja, det kan ligeså godt blive det ene som det andet og det er jo uden større betydning :)
Jeg er ikke uddannet i at se på scanningsbilleder og vil derfor ikke kunne fortælle dig præcist, hvad du ser ... Du må tro på at den sygeplejerske, som har undersøgt dig, ved hvad hun taler om og når hun har været helt rolig og sagt at alt så fint ud - ja så er tingene som de skal være. Hvis du er meget urolig over det, kan du dog altid prøve at ringe til afdelingen hvor du fik scanningen foretaget og fortælle om din uro. De har jo sandsynligvis billedet liggende i din journal og vil derfor kunne kigge på det igen og give dig en tilbagemelding... Der sker i hvert fald ikke noget ved at ringe til dem, det er dem, der kan svare på dit spørgsmål her.
Ellers lyder det som om at du har det godt og at graviditeten skrider stille og roligt frem, det er rigtig dejligt :)
Pas fortsat godt på dig selv, rigtig god påske!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske