Brev:
Er min baby på 3 mdr. for tyk?
29. marts 2010
Alder:
3 mdr.
Er min baby på 3 mdr. for tyk?
Kære Helen
Mit spørgsmål er meget simpelt: Kan en baby være for tyk?
Folk de griner af min datters tykke lår (jeg synes jo hun er perfekt) og hendes store kinder. Da hun blev født 40+6 vejede hun 4240 g og var 53 cm. Som 11 uger og 4 dage vejede hun 6700 g og målte 62 cm. Nu som 14 uger gammel vejer hun ca. 7400 g og måler ca. 64 cm (egne mål og vægt)
Hvad mener du?
Noget andet er den røde numse. Vi kan ikke få bugt med de røde områder mellem hudfolderne der hvor lårene sidder fast. Også på selve hendes kønslæber er der små røde prikker. Hun er blevet behandlet med Canesten fra lægen, men det hjalp ikke (vi smurte hende i alt i 10 dage).
Til hverdag veksler vi mellem at bruge lanolinsalve, Inotyol og Lanisoh-salve.
Og tak for alle dine tidligere gode råd om amningen. Jeg har nu endeligt valgt at stoppe amningen og vil i stedet fokusere på, at vi snart skal til at begynde på lidt grød.
Mange hilsner A.