NF-Scanning, termin og selve billedet

28. marts 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

NF-Scanning, termin og selve billedet

Hejsa

Jeg har lige været til NF-scanning og det heldigvis godt. Jeg har dog lige et par spørgsmål:

- I uge 7 var jeg til en scanning grundet smerter. Her blev terminsdatoen sat til 3. okt, hvilket også er datoen jeg har regnet mig frem til. Grunden til at jeg kender datoen er, at jeg ved præcis hvilken dag jeg havde ægløsning, hvilken dag vi var sammen og da jeg ugen efter havde en lille implantationsblødning.

Til NF-scanningen får jeg så at vide, at terminsdatoen næsten er flyttet en uge tilbage, så jeg nu er sat til at føde d. 28 sep. Tager de udelukkende efter fosterets størrelse ved beregning af terminen eller ...

Annonce

... hvordan? Og kan terminsdatoen virkelig have flyttet sig en uge siden uge 7? Måske er det bare en meget stor baby vi får :)

- Da vi kom hjem fra scanningen så jeg på billedet, at babyens pande så lidt mærkelig ud - som om der er en stor kløft ned i panden foroven. Blev lidt nervøs ved dette. Min søster snakkede om, at det kunne være "madpakken" der lå skrævt ind over panden - kan det mon være det? Kan jeg mon være rimeligt sikker på at sygeplejersken der scannede havde opdaget det, såfremt der er tale om en misdannelse? Ville gerne have sendt scanningsbilledet men man kan vist ikke vedhæfte det her...

Med venlig hilsen
Sophia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor