Brev:
NF-Scanning, termin og selve billedet
28. marts 2010
Alder:
0 mdr.
NF-Scanning, termin og selve billedet
Hejsa
Jeg har lige været til NF-scanning og det heldigvis godt. Jeg har dog lige et par spørgsmål:
- I uge 7 var jeg til en scanning grundet smerter. Her blev terminsdatoen sat til 3. okt, hvilket også er datoen jeg har regnet mig frem til. Grunden til at jeg kender datoen er, at jeg ved præcis hvilken dag jeg havde ægløsning, hvilken dag vi var sammen og da jeg ugen efter havde en lille implantationsblødning.
Til NF-scanningen får jeg så at vide, at terminsdatoen næsten er flyttet en uge tilbage, så jeg nu er sat til at føde d. 28 sep. Tager de udelukkende efter fosterets størrelse ved beregning af terminen eller hvordan? Og kan terminsdatoen virkelig have flyttet sig en uge siden uge 7? Måske er det bare en meget stor baby vi får :)
- Da vi kom hjem fra scanningen så jeg på billedet, at babyens pande så lidt mærkelig ud - som om der er en stor kløft ned i panden foroven. Blev lidt nervøs ved dette. Min søster snakkede om, at det kunne være "madpakken" der lå skrævt ind over panden - kan det mon være det? Kan jeg mon være rimeligt sikker på at sygeplejersken der scannede havde opdaget det, såfremt der er tale om en misdannelse? Ville gerne have sendt scanningsbilledet men man kan vist ikke vedhæfte det her...
Med venlig hilsen
Sophia