Svar: Ømme bryster
15. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Anni
Det kan naturligvis godt være tegn på graviditet, så hvis du mener at dette er en mulighed, så er det en godidé at tage et test, for en sikkerheds skyld.
Det kan dog også bare være homonændringer, eller en hvis form for 'ubalance'. Kvinder som f.eks. brændende ønsker sig et barn, vil godt kunne få brystspændinger og også danne lidt mælk, uden at dette dog vil blive til noget yderligere.
Jo mere du mærker på og 'stimulerer' dine bryster, jo mere brystspændig vil du kunne få. Forsøg derfor at undgå dette.
Hvis det fortsætter og du er usikker omkring det, så synes jeg du skal bestille en tid hos lægen.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske