Svar: Mærker ikke rigtig liv
4. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Et stort tillykke med graviditeten:o)
I forbindelse at barnet vokser og der dermed ikke er så meget plads at røre sig på, vil barnets bevægleser ændre sig. Det er dog stadig vigtigt at du mærker liv dagligt.
Prøv at lægge dig ned fladt på ryggen og lægge en hånd på din mave og se om der så ikke kommer lidt bevægelse.
Hvis du ikke rigtig føler at der sker særlig meget, så synes jeg at du skal ringe op til fødegangen og høre om du kan komme forbi for at få tjekket hjertelyden eller få 'kørt en strimmel'. Det er højst sandsynligvis ikke grund til bekymring, men for en sikkerheds skyld:o)
Held og lykke fremover.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske