Svar: Affarve hår når man gerne vil være gravid?
9. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Piaf
Der har jo været meget fremme i medierne med hårfavning, som kan være allergifremkaldende. Hvis du vælger at affarve eller farve dit hår, så synes jeg det bør ske hos en frisør, som kan fortælle dig, hvad det er for farve/kemikalier der bruges.
Hvis du endnu ikke er gravid, så er der jo ikke et foster at 'skade', så den påvirkning der evt kan komme vil vel kun ramme dig selv?! Beslutningen må således være din og jeg kan desværre ikke rådgive i nogen bestemt retning.
Rettelse 2006: Miljøstyrelsen lancerer ny kampagne og det frarådes at farve hår, når man er gravid og når man ammer.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske