Brev:
Tredje barn med maveproblemer
10. juni 2004
Alder:
2 mdr.
Tredje barn med maveproblemer
Jeg har en datter på nu 2½ mdr. Sidst hun havde afføring gik der ca 4 uger mellem og hun begyndte at blive ked af det og gylpe meget, når hun havde spist..... var ved lægen med hende efter 11 dage og fik besked på at det slet ikke var sikkert hun "producerede" afføring, når hun blev ammet fuldt ud, og at det var fint bare der var våde bleer...og det er der!
Jeg selv mener ikke det er okay med så langt mellem afføringerne....
Har 2 andre børn på nu 7 og 4½ år. De har begge to haft MEGET bøvl og skrigeri, når de skulle af med afføring indtil de var ca 3½ år og jeg frygter det samme igen. Det var virkelig tiltider ulideligt for os alle. De skreg uanset om det der kom ud var hårdt eller tyndt.Det har virkelig været frygteligt og det eneste lægerne kunne anbefale mig var laktose (som slet ingen effekt havde da afføringen ikke var hård).
Har selv haft de samme problemer, da jeg var lille indtil ca 4 år, har min mor fortalt mig og det har jeg også oplyst vores læge.
Spurgte lægen om der ikke kunne være et eller andet galt med vores tarmflora, muskler etc. hvad ved jeg, som kunne være arveligt da jeg syntes det er meget underligt. Det mente lægen dog ikke, sagde bare at jeg skulle lave en sæbeprop til den lille, det gjorde jeg så i desperation og så havde hun afføring. Men jeg bryds mig ikke om det, da jeg syntes det er meget unaturligt kun at have afføring ved sæbepropper, mener der må være noget andet galt.
Men hvad er din mening?
Hvad gør jeg når lægen ikke mener der er noget galt og det er mig der tager problemerne på forskud? Men jeg VED jo hvordan det var med de 2 andre og det her startede på samme måde og jeg orker virkelig ikke den kamp i 3½ år mere?
Hjælp? fra en meget frustreret mor.
På forhånd tak og tak for en super god brevkasse.