Tredje barn med maveproblemer

10. juni 2004

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Tredje barn med maveproblemer

Jeg har en datter på nu 2½ mdr. Sidst hun havde afføring gik der ca 4 uger mellem og hun begyndte at blive ked af det og gylpe meget, når hun havde spist..... var ved lægen med hende efter 11 dage og fik besked på at det slet ikke var sikkert hun "producerede" afføring, når hun blev ammet fuldt ud, og at det var fint bare der var våde bleer...og det er der!

Jeg selv mener ikke det er okay med så langt mellem afføringerne....

Har 2 andre børn på nu 7 og 4½ år. De har begge to haft MEGET bøvl og skrigeri, når de skulle af med afføring indtil de var ca 3½ år og jeg frygter det samme igen. Det var virkelig tiltider ulideligt for os alle. De skreg uanset om det der kom ud var hårdt eller tyndt.Det har virkelig været frygteligt og det eneste lægerne kunne anbefale mig var laktose (som slet ingen effekt havde da afføringen ikke var hård).

Har selv haft de samme problemer, da ...

Annonce

... jeg var lille indtil ca 4 år, har min mor fortalt mig og det har jeg også oplyst vores læge.

Spurgte lægen om der ikke kunne være et eller andet galt med vores tarmflora, muskler etc. hvad ved jeg, som kunne være arveligt da jeg syntes det er meget underligt. Det mente lægen dog ikke, sagde bare at jeg skulle lave en sæbeprop til den lille, det gjorde jeg så i desperation og så havde hun afføring. Men jeg bryds mig ikke om det, da jeg syntes det er meget unaturligt kun at have afføring ved sæbepropper, mener der må være noget andet galt.

Men hvad er din mening?

Hvad gør jeg når lægen ikke mener der er noget galt og det er mig der tager problemerne på forskud? Men jeg VED jo hvordan det var med de 2 andre og det her startede på samme måde og jeg orker virkelig ikke den kamp i 3½ år mere?

Hjælp? fra en meget frustreret mor.

På forhånd tak og tak for en super god brevkasse.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor