Svar: Barn eller ej
7. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Kære måske far
Nu hvor jeg svarer dig på dit brev, er der jo gået lidt længere tid og du har måske sundet dig over det første chock.
Jeg kan sagtens forstå din bekymring, for det er en stor omvæltning at få et barn og det kræver et stort psykisk overskud fra begge forældre. Samtidig er det også enormt vigtigt at man ikke får et barn, fordi man tror at det vil bringe jer tættere på hinanden og dermed kan løse jeres problemer. Det kan et lille barn ikke.
Din reaktion og dine følelser er helt normale. Selv når man planlægger at få et barn kan man blive totalt overrumplet, når graviditetstesten pludselig viser positiv.
Hvorvidt den rigtige beslutning vil være at beholde barnet eller få en abort, har jeg meget svært ved at vurdere, da jeg jo ikke kender jer.
Man kan godt bede om at få en samtale med lægen og så derudfra tage en beslutning og det synes jeg at I skulle gøre.
Jeg håber at I finder ud af det og ønsker jer alt muligt held og lykke fremover, hvad jeres beslutning end ender ud med.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske