Brev:
Barn eller ej
7. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Barn eller ej
Jeg ved ikke helt om dette er der rette forum at spørge til råds om dette men gør det alligevel.
Min kæreste er lige blevet gravid (i 5 uge) og jeg har enorme problemer med at finde ud af det hele. Jeg har foreslået abort, da jeg er meget bange for at vores forhold er for skrøbeligt og at vi vil gå fra hinanden. Mest fordi vores 3 års historie sammen har været problemfyldt.
Problemerne har været at sådan en grad at vi for nyligt besluttede at give vores forhold en sidste chance, og det var ca. 2 uger før hun blev konstateret gravid.
Nu hvor jeg så har foreslået abort har hun tilkendegivet sit ønske om at beholde barnet og jeg vil så i denne sammenhæng gerne høre om de følelser jeg har er normale eller ekstraordinære, og om du har nogle gode råd.
Jeg er meget bange for at vi får barnet og at vi derefter bliver uvenner eller lignende og det medfører et 'skilsmissebarn' (vi er ikke gift). Det skal nævnes at jeg fik det at vide for ca. 35 timer siden, så det er rimelig meget for nyligt.
Til sidst vil jeg lige nævne at vi er meget gode til at snakke sammen om denne graviditet selvom det er meget hårdt.
Med venlig hilsen
'En mulig far'