Svar: Hvor meget sex skal der til??

20. januar 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære Nina

Tidligere sagde man at det var en god idé at have sex hver anden dag, fordi man derved ligesom sikrede at manden havde flere gode sædceller. Forskning viser dog at hyppig sex kan være en fordel.

Jeg mener at det var i 2008 at man i Australien lavede en undersøgelse på 42 mænd med dårlig sædkvalitet og bad dem om at få udløsning dagligt i en uge. Deres sædkvalitet blev sammenlignet med sædkvaliteten fra andre mænd, der havde holdt 3 dages afholdenhed og det viste sig at sædkvaliteten var bedre hos de mænd, som have haft udløsning dagligt ...

Det er dog vigtigt at huske på at sædcellerne kan overleve fra 48 til 72 timer i kvindens underliv. Her er de altså i stand til at befrugte et æg ...

Annonce

... på et hvilket som helst tidspunkt i denne periode. Hvis man derfor ved præcist, hvor når man har ægløsning og sørger for at have sex sammen der, så burde sandsynligheden for graviditet være forholdsvis stor. Netop fordi sædcellerne kan holde sig og kan ligge parat til det æg der løsnes.

Man kan også sige det sådan, at hvis man har sex hver anden dag, så behøver man ikke bekymre sig så meget om hvornår man har ægløsning. Sandsynligheden for at man rammer det rigtige tidspunkt vil være stor ...

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Igen er det så her vigtigt lige at nævne, at det faktisk regnes for normalt at der går helt op til et år før man bliver gravid :)

Håber du kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke med projekt baby :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor