Svar: At mærke liv og vægten i graviditeten
6. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Hej Anja
Et stort tillykke med graviditeten:o)
Førstegangsfødende mærker som regel liv lidt senere en flergangsfødende, men da du nu er i 20 uge er jeg sikker på, at hvis du ligger dig fladt ned på ryggen og læger hånden på maven, så vil du kunne fornemme noget.
I begyndelsen er det lidt ubestemmeligt og du tror måske bare at du har luft i maven, men det er den lille som bevæger sig.
Med hensyn til vægten, så kan det sagtens være okay. Det vigtigste er jo at du har taget på, og tre måneder med opkastning kan jo tage pusten fra enhver:o)
Sør for at spise godt og varieret, nu hvor appetitten er kommet tilbage, sørg for at få hvilet dig lidt hver dag og nyd det spirrende liv i din mave.
Fortsat held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske