Svar: Gravid - uro og rastløshed
11. december 2009
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Stort tillykke med at du nu venter dig, hvor er det dejligt og det bliver helt perfekt med 4 år imellem jeres børn :)
Fiona vil blive en super god storesøster, vil kunne sætte sig ind i tingene på en anden måde, vil kunne deltage og forholde sig til det hele så fint med den alder. Hun vil kunne give udtryk for sine tanker og føleler på en helt anden måde end tidligere og hun vil sikkert elske at der kommer en lille baby som hun kan vise frem i børnehaven - hun vil være super stolt, nå hun kan hjælpe til og deltage i plejen af den lille og konkurrencen mellem dem vil ikke være så stor, netop fordi hun har fået lov til at være lille og har fået din nærhed og opmærksomhed, da hun havde brug for den - hun ved godt, hvor hun har dig :)
Det er skønt at gå fra 3 til fire, så er det hele pludselig lidt mere 'lige', når man er 2 børn og 2 voksne :)
Jeg synes det er dejligt at du ikke er træt, men føler en naturlig uro og rastløshed i kroppen. Naturligvis skal du kunne sove og slappe af og passe på dig selv, men mon ikke det hele skyldes at det nu er alvor - nu er du gravid og hvad så ..? En masse tanker, - hvordan vil det gå, hvordan vil Fiona reagere, hvordan vil det være pludselig at have to børn at skulle tage sig af, vil du have kærlighed nok til dem begge osv. osv. En masse tanker drøner rundt i hovedet på dig og du bliver naturligt lidt urolig over det hele, selvom du også glæder dig rigtig meget.
Det er ikke så mærkeligt, selvom du har prøvet det før og et eller andet sted godt ved hvad du går ind til, så er det alligevel en ny situationen. Graviditeten er en anden, barnet er et andet - det er bare ofte anderledes lige fra starten, men det er okay :)
Håber du finder roen lidt i juledagene og glæder mig rigtig meget til at følge dig og jeres lille familie fortsat :)
Endnu engang stort tillykke og rigtig glædelig jul.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske