Brev:
Min datter græder når jeg ikke leger med hende
11. december 2009
Alder:
9 mdr.
Min datter græder når jeg ikke leger med hende
Hej Helen,
Sikke mange spørgsmål der er efter du er tilbage. Det er jo godt, der er så mange der kan bruge din hjælp ...
Tænker på om du læser hvert brev som et nyt, eller du kan se hvad jeg før har skrevet til dig.. I hvert fald så går det bedre med at min datter spiser aftensmad, men det er stadig begrænset hvad hun vil have.. Det er som om hun gemmer noget appetit til aftenflaske en time efter - men jeg tænker at det selv regulerer sig.
Det vi sloges lidt med nu, er at hun ikke vil lege selv. Hun er nu 9 mdr. og kan stadig ikke kravle eller komme rundt selv. Hun sidder og observere, lytter og kigger, men har ikke selv lyst til at udforske verden. Jeg kan se på andre 9 mdr. børn, at de møfler frem og er ivrige. Det er min datter ikke. Hun vil gerne omkring, men på en arm eller stå op ad en stol, seng, vindue. Så snart vi lader hende lege selv, sidde selv eller opfordrer hende til at udforske, så sætter hun i et hyl.
Jeg synes det er blevet værre på det sidste. jeg er nødt til at lege med hende hele tiden og kan hverken tømme opvaskemaskine, rede senge eller andet, hvis ikke hun er 1 meter fra mig og jeg taler til hende og rækker hende legeting.
Jeg synes vi forsøger at gøre dagen spændende for hende, men hvis ikke mor her er i nærheden, så græder hun. jeg prøver at gå frem og tilbage og at hun hele tiden kan se mig. Andre gange lader jeg hende græde lidt og fortæller hende, at nu skal mor lige vaske op eller lave mad.. jeg synes efterhånden at det er hårdt, at gå herhjemme, når jeg ikke får lavet ret meget i løbet af en dag.
Har du et forslag til, hvad jeg kan afprøve og måske en forklaring, på hvorfor hun er sådan i øjeblikket? Jeg tænker jo at hun er bange for, at jeg forlader hende.. Hun skal i vuggestue om 2 mdr. og jeg håber da at hun vil reagere anerledes. Synes også hun er meeget bange for fremmede og bliver let forskrækket.
Hmm ... Altså generelt en forsigtig pige, som gerne vil have sin mor hele tiden :-)
Håber du kan hjælpe mig..
Med venlig hilsen
Vicki