Min datter græder når jeg ikke leger med hende

11. december 2009

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Min datter græder når jeg ikke leger med hende

Hej Helen,

Sikke mange spørgsmål der er efter du er tilbage. Det er jo godt, der er så mange der kan bruge din hjælp ...

Tænker på om du læser hvert brev som et nyt, eller du kan se hvad jeg før har skrevet til dig.. I hvert fald så går det bedre med at min datter spiser aftensmad, men det er stadig begrænset hvad hun vil have.. Det er som om hun gemmer noget appetit til aftenflaske en time efter - men jeg tænker at det selv regulerer sig.

Det vi sloges lidt med nu, er at hun ikke vil lege selv. Hun er nu 9 mdr. og kan stadig ikke kravle eller komme rundt selv. Hun sidder og observere, lytter og kigger, men har ikke selv lyst til at udforske verden. Jeg kan se på andre 9 mdr. børn, at de møfler frem og er ivrige. Det er min datter ikke. Hun vil gerne omkring, men på en arm eller stå op ad en stol, seng, vindue. Så snart vi lader hende lege selv, sidde selv eller opfordrer hende til at udforske, så sætter hun i et hyl.

Jeg synes det er blevet værre på det sidste. jeg er nødt til at lege ...

Annonce

... med hende hele tiden og kan hverken tømme opvaskemaskine, rede senge eller andet, hvis ikke hun er 1 meter fra mig og jeg taler til hende og rækker hende legeting.

Jeg synes vi forsøger at gøre dagen spændende for hende, men hvis ikke mor her er i nærheden, så græder hun. jeg prøver at gå frem og tilbage og at hun hele tiden kan se mig. Andre gange lader jeg hende græde lidt og fortæller hende, at nu skal mor lige vaske op eller lave mad.. jeg synes efterhånden at det er hårdt, at gå herhjemme, når jeg ikke får lavet ret meget i løbet af en dag.

Har du et forslag til, hvad jeg kan afprøve og måske en forklaring, på hvorfor hun er sådan i øjeblikket? Jeg tænker jo at hun er bange for, at jeg forlader hende.. Hun skal i vuggestue om 2 mdr. og jeg håber da at hun vil reagere anerledes. Synes også hun er meeget bange for fremmede og bliver let forskrækket.

Hmm ... Altså generelt en forsigtig pige, som gerne vil have sin mor hele tiden :-)

Håber du kan hjælpe mig..

Med venlig hilsen
Vicki

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Stå selv

Mange børn kan slet ikke vente på at komme op i lodret stilling og vil allerede i 5-6 mdr´s alderen gerne trække sig op ved mors eller fars hænder. Når det lykkes er det dejligt med en hoppetur på mors og fars ben.

Vær dog opmærksom på at barnet skal være noget ældre før det er stærkt nok til selv at kunne holde sig oprejst. Først omkring 10 mdr´s alderen rejser de fleste børn sig ved møbler og andre faste steder.

At barnet vil stå, betyder ikke at barnet er parat...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder