Svar: Har lige født og vil smadder gerne havde flere børn snarrest

2. juni 2004

Kategori:
Alder:
1 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Hej med dig

Nu er jeg jo desværre ikke læge og da dine spørgsmål er meget 'lægelige' er det begrænset, hvor godt jeg kan svare dig.

Med hensyn til at du efter fødslen har haft mindre blødning, så er det normalt. Mange kvinder oplever at de efter en fødsel får svagere og korterevarende blødning og at menstruationssmerterne også bliver mindre og det er jo rigtig dejligt, når det går sådan:o)

Med hensyn til om man skulle kunne blive nemmere gravid inden for to måneder efter fødslen...tja det har jeg nu ikke hørt om.

Med hensyn til amning i ...

Annonce

... forhold til ægløsning, så får mange kvinder ikke menstruation, så længe de ammer barnet fuldt ud, men der også nogen der gør og derfor duer amning ikke som præventionsmiddel. Man ved jo aldrig hvornår den første ægløsning vil komme efter en fødsel.

Hormonbehandling under amning er nok tvivlsomt. I hvertfald skal det være under lægelig diagnose at dette sættes i værk.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Jeg synes at du skal tage kontakt til din læge og bede om at få en samtale omkring dine muligheder for snarlig graviditet.

Fortsat held og lykke og et stort tillykke med jeres mirakelbaby.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder