Svar: Har lige født og vil smadder gerne havde flere børn snarrest
2. juni 2004
Alder:
1 mdr.
Hej med dig
Nu er jeg jo desværre ikke læge og da dine spørgsmål er meget 'lægelige' er det begrænset, hvor godt jeg kan svare dig.
Med hensyn til at du efter fødslen har haft mindre blødning, så er det normalt. Mange kvinder oplever at de efter en fødsel får svagere og korterevarende blødning og at menstruationssmerterne også bliver mindre og det er jo rigtig dejligt, når det går sådan:o)
Med hensyn til om man skulle kunne blive nemmere gravid inden for to måneder efter fødslen...tja det har jeg nu ikke hørt om.
Med hensyn til amning i forhold til ægløsning, så får mange kvinder ikke menstruation, så længe de ammer barnet fuldt ud, men der også nogen der gør og derfor duer amning ikke som præventionsmiddel. Man ved jo aldrig hvornår den første ægløsning vil komme efter en fødsel.
Hormonbehandling under amning er nok tvivlsomt. I hvertfald skal det være under lægelig diagnose at dette sættes i værk.
Jeg synes at du skal tage kontakt til din læge og bede om at få en samtale omkring dine muligheder for snarlig graviditet.
Fortsat held og lykke og et stort tillykke med jeres mirakelbaby.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske