Svar: Brunligt udflåd og nervøs

29. oktober 2009

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære Du

Hvor er det dejligt, tillykke :) Det var godt at du blev scannet, så du kunne se det lille bankende hjerte ...

Der kan sagtens opstå brunligt udflåd i begyndelsen af graviditeten uden at det behøver betyde noget. Det opstår ofte på de tidspunkter, hvor man skulle have haft sin menstruation og det er normalt helt uden betydning og man ser det normalt inden for de første ca 12 uger.

Nogle kvinder oplever også at få en lille blødning, som stammer fra livmoderhalsen, fordi slimhinden der er meget skrøbelig og let bløder under graviditeten. Det er normalt også helt ufarligt og ses f.eks. i forbindelse med samleje, men kan også komme helt tilfældigt. Blødning fra livmoderhalsen kan både være en lille frisk og lys ...

Annonce

... blødning, men kan også ses som blodigt eller brunligt udflåd.

Jeg tænker at du lige nu skal prøve at slappe så meget af som muligt. Du er blevet scannet, du har fået at vide at alt så rigtigt ud, barnet ligger hvor det skal, hjertet slår og nu er det bare at vente ... selvom det er svært, jeg ved det godt.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Lad være med at overanstrenge dig, pas rigtig godt på dig selv, spis sundt, tag de vitaminer, mineraler osv. som anbefales, undgå tobaksrøg og alkohol og hvad der ellers findes af skadelige ting. Gør alt hvad du kan for at give den lille spire den bedste start på livet, så kan du ikke gøre mere.

Jeg krydser fingre for det bedste og glæder mig til at følge dig de næste måneder frem :)

Knus herfra og rigtig god weekend!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg