Svar: Gravid og meget nervøs
21. oktober 2009
Alder:
0 mdr.
Kære søde du
Hvor er det dejligt at du er gravid, hvor er det skønt at det er lykkes efter det I har været igennem - stort tillykke herfra :)
Jeg kan godt forstå at du er nervøs og har svært ved at tro på det og jeg tænker at det vil være rigtig godt, hvis du ringer til din læge. Bed om at få en henvisning til en gynækolog - han/hun kan nemlig scanne dig og det lyder som om at det vil være rigtig dejligt for jer at få en tidlig scanning, så du med dine egne øjne kan se at alt forhåbentlig er som det skal være ...
Allerede når man er 5 fulde uger gravid, så vil man kunne se graviditeten ved en scanning og normalt vil man ved 6 fulde uger, kunne se det lille fosterhjerte slå. Når man først har set hjertet slå, så er risikoen for at man aborterer lille, ofte skyldes de spontane aborter man kan opleve at der aldrig har været anlagt et rigtigt foster - der er altså en grund til at man aborterer ...
Så mon ikke en tidlig scanning ville være rigtig dejligt for både dig og din mand. Det kan give jer ekstra tryghed at blive scannet tidligt.
Du kan naturligvis også vælge at søge privat scanning og betale dig fra denne undersøgelse. Det koster normalt mellem 500-800 kr at få lavet en tidlig scanning og ventetiden er kort.
Rigtig meget held og lykke, jeg krydser alt hvad krydses kan for at det skal gå rigtig godt og glæder mig til at følge jer videre de næste mange måneder :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske