Svar: Gravid og meget nervøs

21. oktober 2009

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære søde du

Hvor er det dejligt at du er gravid, hvor er det skønt at det er lykkes efter det I har været igennem - stort tillykke herfra :)

Jeg kan godt forstå at du er nervøs og har svært ved at tro på det og jeg tænker at det vil være rigtig godt, hvis du ringer til din læge. Bed om at få en henvisning til en gynækolog - han/hun kan nemlig scanne dig og det lyder som om at det vil være rigtig dejligt for jer at få en tidlig scanning, så du med dine egne øjne kan se at alt forhåbentlig er som det skal være ...

Allerede når man er 5 fulde uger gravid, så vil man kunne se graviditeten ved en scanning og normalt vil man ved 6 fulde uger, kunne se det lille fosterhjerte slå. Når man ...

Annonce

... først har set hjertet slå, så er risikoen for at man aborterer lille, ofte skyldes de spontane aborter man kan opleve at der aldrig har været anlagt et rigtigt foster - der er altså en grund til at man aborterer ...

Så mon ikke en tidlig scanning ville være rigtig dejligt for både dig og din mand. Det kan give jer ekstra tryghed at blive scannet tidligt.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Du kan naturligvis også vælge at søge privat scanning og betale dig fra denne undersøgelse. Det koster normalt mellem 500-800 kr at få lavet en tidlig scanning og ventetiden er kort.

Rigtig meget held og lykke, jeg krydser alt hvad krydses kan for at det skal gå rigtig godt og glæder mig til at følge jer videre de næste mange måneder :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder