Svar: Mærke liv?
20. august 2009
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Hvor fantastisk at du venter dig igen, hvor bliver det dejligt for jer - om der så kommer to eller en ... stort tillykke med det!
Nogle kvinder mærker liv meget tidligt og det er normalt at man mærker liv tidligere anden gang, fordi man jo der kender fornemmelsen og ved præcis, hvad man mærker. Mange 2. gangs fødende vil således kunne mærke liv allerede omkring uge 15, hvor de måske var i 18 uge første gang.
Hvorvidt du kan mærke liv allerede i uge 13 tør jeg ikke sige - men hvorfor egentlig ikke ... Hvis du er slank og din livmoder ligger bagud, der ikke sidder nogen moderkage mellem barnet og maven (der hvor du mærker) og den lille så slår en koldbøtte derinde - ja så kan du måske godt mærke det. Du lyder jo til at have godt gange i maven, graviditeten skrider fint fremad osv. Måske er du også lidt længere henne end du lige umiddelbart tror - det bliver spændende at blive scannet :)
Jeg glæder mig til føljetonen!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske