Svar: Nu er jeg ved af være godt nervøs og bange!
21. maj 2004
Alder:
0 mdr.
Hejsa
Der er jo altid en risiko for graviditet, når man har samleje og kondom er ikke 100 pct sikkert.
Hos nogle kvinder vil en graviditetstest ikke vise positiv første gang der tager testen, men først efter lidt tid, så der er ikke noget i vejen for at du tager en test mere, for en sikkerheds skyld.
Hvis menstruationen fortsat udebliver, så synes jeg at du skal bede om at få en tid hos lægen. Hvis din menstruation generelt er meget uregelmæssigt, så vil det også være en fordel at du fik en tid hos en gynækolog. Her kan du også få en snak om, hvilken præventionsform der vil være bedst for dig og din partner.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske