Brev:
Mormor vil købe i pose og sæk
21. maj 2004
Alder:
0 mdr.
Mormor vil købe i pose og sæk
Kære sundhedsplejerske
Jeg er gravid med vores første barn :-)
og som første gang forælder skal man jo lære en masse ting om babyudstyr m.m.
Problemet er bare min mor, som er ved at gøre mig tosset i hovedet. Hun bliver ved med 'skal du ikke købe det og det og det' og 'skal du ikke lave babyværelse færdig inde du har født', 'skal du ikke købe gardiner, rullegardiner, bamser, m.m.'
Jeg har sagt til hende at den lille skal sove hos os det første års tid, så det med at male babyværelse er ikke så vigtigt lige nu, men hun bliver ved med at snakke om det.
Vi har købt en luksus startpakke hos kærebørn, som består af barnevogn med lift og taske, regnslag og insektnet. Barneseng med springmadras og dyne- og pudesæt. Badekar, blespand og 6 sutteflasker i boks. Ved side af har vi købt en stor puslehynde, 3 sæt sengetøj, hoved/halefad, 1 plejesæt. Plus vi har købt et dyne- og pudesæt mere, så vi har til både barnevogn og seng og meget mere, som man skal bruge til en nyfødt baby.
Det vi ikke har købt er et puslebord, men ellers har vi købt alt det andet.
Hun siger at vi skal også købe 6 håndklæder specielt til hende, fordi man bruger ikke de håndklæder vi bruger her hjemmme, det gør man ikke og hvis vi ikke køber det, så køber hun ting vi skal bruge. Det har jeg sagt nej til, men hun gøre bare som det passer hende.
Jeg tør snart ikke fortælle hende at vi har snakket om hvad vi skal købe på et tidspunkt, for så bliver hun ved med at plage om det eller hun køber en masse ting, der ikke er så vigtige lige nu børnebog m.m. ja jeg kunne blive ved.
Når vi siger noget så bliver hun sur. Vi har sagt, at vi er da glade for hendes hjælp, men vi vil selv bestemme, hvad vi vil købe og hvornår vi vil købe det; men hun bliver bare ved.
Hvad skal vi gøre? Vi har prøvet alt. Vi føler bare at hun ikke vil høre på os.
Er der nogen steder, hvor man kan se, hvad man skal købe nu og hvad man ikke skal købe nu? Måske hjælper det hvis hun se det på skrift plus skal man købe håndklæder specielt til hende eller kan vi godt bruge de håndklæder vi selv bruger?
Hvorfor jeg skriver hende er fordi vi venter en lille pige
Med venlig hilsen
Mariam