Svar: Mormor vil købe i pose og sæk

21. maj 2004

Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Bedsteforældre.

Kære Mariam

Et stort tillykke med graviditeten.

Uha, jeg må næsten gå ud fra at det er første barnebarn, så vild som sin mor dog er. Der er ingen tvivl om at hun glæder sig enormt og gerne vil have lov til at deltage i det hele. Jeg kan på den ene side godt forstå din mor, men jeg kan på den anden side også godt forstå dig, da det jo godt kan blive for meget.

Jeg synes det er meget fint med det udstyr i allerede har købt og med hensyn til håndklæder så mener jeg bestemt ikke at der er nogen grund til at købe 6 håndklæder bare til jeres llille pige. Hvis jeres egne håndklæder er bløde og lækre kan I godt bruge disse, men nogle gange kan det være en god idé at købe et enkelt håndklæde til den lille og evt. et af de typer, hvor der er hætte på, simpelthen fordi det er blødt, ikke for stort og samtidig lunt, så barnet ikke fryser i den periode, hvor det tages op af vandet og inden det får tøj på.

I min artikel sektion kan du finde artiklen 'Startudstyr til den lille ny' hvor jeg ...

Annonce

... har beskrevet de mest nødvendige ting. Du kan også søge på forbrugerstyrelsens hjemmeside og være heldig at finde råd her.

Jeg er sikker på at din mor ikke gør tingene i nogen ond mening, tværtimod. Hun ønsker bare at deltage og måske har hun i flere år set frem til den dag, hvor hun skulle være mormor og har glædet sig at og forestillet sig jer to ude at shoppe til den lille ny. Jeg synes derfor at du skal tage med din mor ud at shoppe. Hvis I ikke mangler noget til den lille pige, så kan I måske finde noget til dig. Rart og pænt ventetøj er jo også godt, og måske en ny BH:o)

De bedste (bedste)forældre
LÆS OGSÅ HELEN OG SIGRIDS BOG: "De bedste (bedste)forældre"

Hvis din mor gerne vil gøre noget godt for barnet, så snak med hende om at lave en børneopsparing til den lille pige. Snak også med hende om at I meget gerne vil købe ting til jeres datter, men at I synes det er sjovere at købe til hende når hun er født og så lav en aftale med mormor om at hun skal med ud at shoppe efter fødslen. Du skal naturligvis overholde denne aftale.

Rigtig meget held og lykke med det hele.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om bedsteforÆldre:

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor