Svar: Hovedpine i forbindelse med graviditet
4. november 2008
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
De fleste mennesker oplever at have hovedpine en gang imellem, men det er ikke noget man skal have gennem længere tid. Hvis man som gravid pludselig får hovedpine og meget ofte også synsforstyrrelser, så kan det være tegn på at ens blodtryk er for højt og at man måske er ved at udvikle svangerskabsforgiftning. Dette ses dog mest de sidste 6 uger af graviditeten ...
I forhold til din arbejdssituation og det pres du oplever fra din chef, så kan det også sagtens være årsag ti at du oplever hovedpine nu. Jeg synes det er vigtigt at du har det godt og at du tænker på dig selv og den lille i din mave i den her situation. I har kæmpet så længe for at du skulle blive gravid og nu hvor den lille er i maven, så er det vigtigt at du prioriterer at få den ro, som både du og den lille har behov for.
Jeg synes derfor du skal tale med din læge eller jordemoder om hvordan du har det og hvad det er du oplever og så sammen med dem vurdere, om det ikke var en idé, at du fik en sygemelding. Det lyder umiddelbart helt relevant!
Rigtig meget held og lykke fortsat med graviditeten og pas godt på dig selv og dine :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske