Brev:
Opdragelse - sundhedsplejersken gjorde mig usikker
4. november 2008
Alder:
14 mdr.
Opdragelse - sundhedsplejersken gjorde mig usikker
Hej Helen.
Jeg skriver lige igen. Jeg havde besøg af min sundhedsplejerske og selvfølgelig på et tidspunkt hvor min datter på 14 måneder var ved at være træt og morsyg.. typisk:)det som skulle have været et hyggeligt gensyn blev rigtig træls og efterlod mig i 7 sind.
Min datter ville helst være på min arm og trængte til en lur. det kan godt tage sin tid og vi plejer at gå en tur når hun skal sove, det var ikke muligt så jeg håbede vi lige kunne trække den til efter sundhedsplejersken var gået (dårlig ide)min sundhedsplejeske synes jeg var alt for blød og gav min datter for meget opmærksomhed, hun spugte hvorfor jeg ikke satte hende ned osv, det gjorde jeg så og det gjorde min pige rigtig ked af det, så sagde hun, at hun da ikke var træt og at jeg skulle give hende luft og lade hende mærke sig selv, jeg skulle lade hende stå og græde på gulvet og sætte mig i sofaen osv..
Jeg blev helt forvirret, alt hvad jeg gjorde var forkert og hun sagde jeg skulle være konsekvent og være den der bestemte, jeg skulle få nogle andre interresser udover min datter.. det blev sagt på en sød måde og jeg tog det til mig, (autoritets tro mig:) jeg var totalt forvirret og efter hun var gået væltede tankerne op, jeg synes da ikke jeg er for blød, det var et rigtig skidt tidspunkt og det kunne næsten ikke have blevet værre, men de ting hun sagde jeg skulle gøre fik det hele til at eskalere.. sjovt hun ikke så det.
Hun fik startet en masse tanker op i mig og jeg blev utrolig usikker på det at være mor. jeg synes jeg gør det så godt som jeg kan og jeg synes da ikke man kan give for meget opmærksomhed, kram og kys. Er det mig der er helt forkert på den.