Opdragelse - sundhedsplejersken gjorde mig usikker

4. november 2008

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Opdragelse - sundhedsplejersken gjorde mig usikker

Hej Helen.

Jeg skriver lige igen. Jeg havde besøg af min sundhedsplejerske og selvfølgelig på et tidspunkt hvor min datter på 14 måneder var ved at være træt og morsyg.. typisk:)det som skulle have været et hyggeligt gensyn blev rigtig træls og efterlod mig i 7 sind.

Min datter ville helst være på min arm og trængte til en lur. det kan godt tage sin tid og vi plejer at gå en tur når hun skal sove, det var ikke muligt så jeg håbede vi lige kunne trække den til efter sundhedsplejersken var gået (dårlig ide)min sundhedsplejeske synes jeg var alt for blød og gav min datter for meget opmærksomhed, hun spugte hvorfor jeg ikke satte hende ned osv, det gjorde jeg så og det gjorde min pige rigtig ked af det, så sagde hun, at hun da ikke var træt og at jeg skulle give hende luft og lade hende mærke sig selv, jeg skulle lade ...

Annonce

... hende stå og græde på gulvet og sætte mig i sofaen osv..

Jeg blev helt forvirret, alt hvad jeg gjorde var forkert og hun sagde jeg skulle være konsekvent og være den der bestemte, jeg skulle få nogle andre interresser udover min datter.. det blev sagt på en sød måde og jeg tog det til mig, (autoritets tro mig:) jeg var totalt forvirret og efter hun var gået væltede tankerne op, jeg synes da ikke jeg er for blød, det var et rigtig skidt tidspunkt og det kunne næsten ikke have blevet værre, men de ting hun sagde jeg skulle gøre fik det hele til at eskalere.. sjovt hun ikke så det.

Hun fik startet en masse tanker op i mig og jeg blev utrolig usikker på det at være mor. jeg synes jeg gør det så godt som jeg kan og jeg synes da ikke man kan give for meget opmærksomhed, kram og kys. Er det mig der er helt forkert på den.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien