Svar: Skruk igen og menstruation uden ægløsning
29. september 2008
Alder:
18 mdr.
Kære L
Hvor er det dejligt at I har lyst til at få et barn mere:o)
Man kan faktisk godt have blødninger fra skeden som minder om en menstruation, uden at man har ægløsning. Det hedder anovulatorisk blødning og det ses f.eks. nogle gange hos kvinder med PCO eller kvinder der er igang med overgangsalderen - ligesom det også er det man har, når man f.eks. spiser p-piller (p-piller hæmmer jo ægløsningen).
Jeg tror dog ikke at det er tilfældet hos dig. Du er jo blevet gravid før, har født din dreng osv. og du må gå ud fra at når du har menstruation, så har du også ægløsning og kan derved blive gravid. Hvorfor kroppen lige nu spiller dig et pus handler måske om at du er lidt stresset, som du også selv er inde på :o) I en alder af 34 år burde du stadig være leveringsdygtig, det er i hvert fald ikke en bekymring du bør have :o)
Der er desværre ikke nogen tommelfingerregel for hvor hurtigt man bliver gravid og der kan sagtens være forskel fra første til anden gang. Nogle gange går det let og andre gange tager det længere tid ... jeg krydser mine fingre for det bedste :o)
Held og lykke med projektet ... :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske