Brev:
TV og bordmanerer
29. september 2008
Alder:
10 mdr.
TV  og bordmanerer
Kære Helen
Jeg har lige et par principielle spørgsmål om tv og bordmanerer.
Mine tvillinger er snart 11 måneder. Når vi står op om morgenen kommer de ofte ind i stuen, hvor vi tænder for børne-tv (DR), som efterhånden godt kan fange deres opmærksomhed. Vi har også et par dvd’er beregnet for deres aldersgruppe, som bliver sat på en gang i mellem. De indeholder gode farver, bevægelser, lyde og musik. Det virker som om, at de slapper af ved det. Kigger på det lidt on and off og kan sagtens lege samtidig.
Men hvordan er det nu med tv og babyer/børn? Er der noget, vi skal være opmærksomme på mht. tid, koncentration eller andet? Aldersvarende tv/dvd kan vel også være lærerigt for børnene?
Mit andet spørgsmål handler om bordmanerer. Hvornår kan/skal man begynde at opdrage under måltiderne. Det er jo meget sjovt, de første gange ungerne laver bobler i mælken eller spiller bold med kartoflerne, men på længere sigt bliver det nok lidt belastende. Jeg synes også, at det vil være synd, hvis de får skæld ud i dagplejen over noget, som vi griner lidt af herhjemme.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Christina