Skruk igen og menstruation uden ægløsning

29. september 2008

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Skruk igen og menstruation uden ægløsning

Kære Helen

Først og fremmest mange tak for dine gode svar vedr. vores barns temperament. Jeg synes, vi har fundet en god måde at håndtere de kritiske situationer på. Vores dreng ved, hvor han har os. Jeg synes, han er blevet mere tilpas, og jeg synes, at hele familien tackler de uundgåelige følelsesudbrud godt. Han er startet i halvdags vuggestue og ELSKER det. Det giver også mere ro om aftenen, at han har fået brændt alt sit krudt af.

Måske er det denne harmoniske periode, der har gjort mig skruk igen. Både mi mand og jeg er indstillede på snart at begynde at prøve at lave nr. 2.

Jeg har altid kunnet mærke min ægløsning (stik i siden og slimet udflåd), og min menstruation er altid kommet ca. 14 dage herefter. I de seneste par måneder har jeg igen 'mærket efter' for at være bevidst om min cyklus, når vi nu gerne vil igang med nr. 2. Som tidligere har jeg kunnet registrere min ægløsning uden at bruge test. Det er så præcist, at jeg ...

Annonce

... ved min tidligere graviditet udregnede min termin helt nøjagtigt.

I denne måned har det dog været anderledes. Jeg har ikke haft de sædvanlige ægløsningssymptomer (er nu på dag 28 i cyklussen, der i gennemsnit varer 31 dage). Herudover var mit udflåd let lyserødt i en uges tid efter menstruationens ophør sidste gang (ingen lugt eller ubehag). Det er ikke sket før.

Mit spørgsmål er: Kan man have en cyklus uden ægløsning? I så fald, hvad kan årsagen være? Vil jeg i så fald få en normal menstruation? Noget at være nervøs for? Det skal siges, at jeg har en ret stresset periode på arbejde lige nu, der vil fortsætte et par måneder endnu.

Det tog 3 måneder at blive gravid første gang. Er der noget mønster mht. hvor længe, det tager at blive gravid 2. gang. Det er vel uafhængigt af varigheden af første forsøg forestiller jeg mig? Jeg er 34 nu, så alderen og faldende fertilitet bekymrer mig lidt.

Ser som altid frem til dit svar.

Mange hilsner
L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder