Brev:
Skruk igen og menstruation uden ægløsning
29. september 2008
Alder:
18 mdr.
Skruk igen og menstruation uden ægløsning
Kære Helen
Først og fremmest mange tak for dine gode svar vedr. vores barns temperament. Jeg synes, vi har fundet en god måde at håndtere de kritiske situationer på. Vores dreng ved, hvor han har os. Jeg synes, han er blevet mere tilpas, og jeg synes, at hele familien tackler de uundgåelige følelsesudbrud godt. Han er startet i halvdags vuggestue og ELSKER det. Det giver også mere ro om aftenen, at han har fået brændt alt sit krudt af.
Måske er det denne harmoniske periode, der har gjort mig skruk igen. Både mi mand og jeg er indstillede på snart at begynde at prøve at lave nr. 2.
Jeg har altid kunnet mærke min ægløsning (stik i siden og slimet udflåd), og min menstruation er altid kommet ca. 14 dage herefter. I de seneste par måneder har jeg igen 'mærket efter' for at være bevidst om min cyklus, når vi nu gerne vil igang med nr. 2. Som tidligere har jeg kunnet registrere min ægløsning uden at bruge test. Det er så præcist, at jeg ved min tidligere graviditet udregnede min termin helt nøjagtigt.
I denne måned har det dog været anderledes. Jeg har ikke haft de sædvanlige ægløsningssymptomer (er nu på dag 28 i cyklussen, der i gennemsnit varer 31 dage). Herudover var mit udflåd let lyserødt i en uges tid efter menstruationens ophør sidste gang (ingen lugt eller ubehag). Det er ikke sket før.
Mit spørgsmål er: Kan man have en cyklus uden ægløsning? I så fald, hvad kan årsagen være? Vil jeg i så fald få en normal menstruation? Noget at være nervøs for? Det skal siges, at jeg har en ret stresset periode på arbejde lige nu, der vil fortsætte et par måneder endnu.
Det tog 3 måneder at blive gravid første gang. Er der noget mønster mht. hvor længe, det tager at blive gravid 2. gang. Det er vel uafhængigt af varigheden af første forsøg forestiller jeg mig? Jeg er 34 nu, så alderen og faldende fertilitet bekymrer mig lidt.
Ser som altid frem til dit svar.
Mange hilsner
L