Svar: Danskvand
31. juli 2008
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Jeg kender ikke umiddelbart til undersøgelser der viser at kulsyre (det der er tilsat danskvand for at det kan bruse) skulle skade fosteret i maven.
Det er dog sådan at kulsyreholdige drikke og herunder altså også danskvand ofte frarådes, hvis man som gravid har problemer med sure opstød, som skulle kunne blive værre ...
At drikke lidt danskvand en gang imellem skader sandsynligvis ikke dit barn, modsat vil jeg ikke anbefale dig at drikke store mængder. Det er bedst at slukke tørsten i rent vand og generelt sørge for at spise og drikke sundt og varieret.
Jeg håber ovenstående hjælper dig lidt videre, prøv også at spørge din jordmoder og din læge. Hvis nogen kender til undersøgelser omkring indtag af danskvand og graviditet vil jeg gerne høre om det:o)
Fortsat held og lykke med graviditeten, det lyder som om at den skrider stille og roligt frem:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske