Skrigeri hver aften ved sengetid

31. juli 2008

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Skrigeri hver aften ved sengetid

Hej Helen....

Du bliver virkelig nødt til at hjælpe mig....

Thea har aldrig været nem at få til at sove, og hun havde kolik fra 2½ mdr til fem mdr. og ellers har der altid været skrigeri om aftenen når hun skal sove. Hun er næsten 15 mdr nu og stadigvæk kæmper jeg flere timer om aftenen med Thea for at få hende til at sove og det er virkelig nedslidende og jeg føler mig som verdens dårligste mor, jeg ved virkelig ikke hvad jeg gør galt, det skal lige siges at hun er meget morsyg så det duer slet ikke hvis far prøver at tage over, så det er mig der står med kampen hver aften :o(

Jeg synes bare det er mærkeligt for når hun sover ved farmor og farfar er der aldrig noget (siger de) og da vi for et par dage siden var i sommerhus i fem dage, tog det mig kun et kvarter så sov hun - uden skrigeri, hver aften, men lige så snart vi kom hjem begyndte det igen..

Thea sover på sit eget værelse da det i en periode gik fint med at sove i egen seng i vores soveværelse mente vi at hendes små opvågninger om natten skyldes at vi måske snorkede lidt for højt :o) og vækkede hende.

Jeg prøver at holde en fast rutine og jeg sidder ved hende til hun sover, men det sidste stykke tid har det næsten være umuligt at få hende til at sove, hun bare skriger og kæmper for at komme op til mig, jeg prøver så at gå ud af rummet med hende ...

Annonce

... og få lidt vand og slappe lidt af, men lige så snart vi nærmer os sengen igen går hun i flitsbue.. jeg har enkelte gange prøvet at gå ud af rummet og lade hende ligge, men det går slet ikke og det kan mit hjerte heller ikke bære at høre på hende skrige så inderligt, jeg har også prøvet at tage hende med ind i min seng, men så bagynder hun bare at ligge og grine og vil lege osv. hmm..

Jeg skriver til dig fordi at jeg/vi virkelig mangler hjælp til hvad vi kan gøre, for det er virkelig hårdt det her.

Jeg har tænkt på om det har nogen betydning at hun ved 3-4 tiden om natten kommer ind imellem os og sover hver nat, da hun vågner tit der og jeg ikke orker at kæmpe med hende igen? Kan det tænkes at hun ikke kan forstå at der er foskel på om det er aften eller nat hvis du forstår?

Det skal lige siges at hun haar fået mund-hånd og fod syge (det ser dog ikke ud til at genere hende om dagen) og hendes eksem er blusset lidt op på kroppen (lægen mener måske det er mælkeallergi) men dette ser heller ikke ud til at genere hende synderligt, det er bare så svært det hele for tiden synes jeg, det tager 1½-2 timer at få hende til at sove hver aften og det er med højlydt skrigeri og kamp :o(

Håber virkelig du har nogle tanker omkring dette som kan hjælpe for vi er virkelig ved at give op snart:o(

Mange hilsner fra
Theas mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor