Brev:
Skrigeri hver aften ved sengetid
31. juli 2008
Alder:
15 mdr.
Skrigeri hver aften ved sengetid
Hej Helen....
Du bliver virkelig nødt til at hjælpe mig....
Thea har aldrig været nem at få til at sove, og hun havde kolik fra 2½ mdr til fem mdr. og ellers har der altid været skrigeri om aftenen når hun skal sove. Hun er næsten 15 mdr nu og stadigvæk kæmper jeg flere timer om aftenen med Thea for at få hende til at sove og det er virkelig nedslidende og jeg føler mig som verdens dårligste mor, jeg ved virkelig ikke hvad jeg gør galt, det skal lige siges at hun er meget morsyg så det duer slet ikke hvis far prøver at tage over, så det er mig der står med kampen hver aften :o(
Jeg synes bare det er mærkeligt for når hun sover ved farmor og farfar er der aldrig noget (siger de) og da vi for et par dage siden var i sommerhus i fem dage, tog det mig kun et kvarter så sov hun - uden skrigeri, hver aften, men lige så snart vi kom hjem begyndte det igen..
Thea sover på sit eget værelse da det i en periode gik fint med at sove i egen seng i vores soveværelse mente vi at hendes små opvågninger om natten skyldes at vi måske snorkede lidt for højt :o) og vækkede hende.
Jeg prøver at holde en fast rutine og jeg sidder ved hende til hun sover, men det sidste stykke tid har det næsten være umuligt at få hende til at sove, hun bare skriger og kæmper for at komme op til mig, jeg prøver så at gå ud af rummet med hende og få lidt vand og slappe lidt af, men lige så snart vi nærmer os sengen igen går hun i flitsbue.. jeg har enkelte gange prøvet at gå ud af rummet og lade hende ligge, men det går slet ikke og det kan mit hjerte heller ikke bære at høre på hende skrige så inderligt, jeg har også prøvet at tage hende med ind i min seng, men så bagynder hun bare at ligge og grine og vil lege osv. hmm..
Jeg skriver til dig fordi at jeg/vi virkelig mangler hjælp til hvad vi kan gøre, for det er virkelig hårdt det her.
Jeg har tænkt på om det har nogen betydning at hun ved 3-4 tiden om natten kommer ind imellem os og sover hver nat, da hun vågner tit der og jeg ikke orker at kæmpe med hende igen? Kan det tænkes at hun ikke kan forstå at der er foskel på om det er aften eller nat hvis du forstår?
Det skal lige siges at hun haar fået mund-hånd og fod syge (det ser dog ikke ud til at genere hende om dagen) og hendes eksem er blusset lidt op på kroppen (lægen mener måske det er mælkeallergi) men dette ser heller ikke ud til at genere hende synderligt, det er bare så svært det hele for tiden synes jeg, det tager 1½-2 timer at få hende til at sove hver aften og det er med højlydt skrigeri og kamp :o(
Håber virkelig du har nogle tanker omkring dette som kan hjælpe for vi er virkelig ved at give op snart:o(
Mange hilsner fra
Theas mor