Svar: Bad hvor ofte?
17. juni 2008
Alder:
4 mdr.
Kære Heidi
I kan bade Sylvester som I synes han har behov for det. I hans alder er det sjældent nødvendigt med et dagligt mad, - han bliver jo vasket på puslebordet og kan godt blive fin ren med etagevask.
Med i takt med at han begynder at få skemad, bevæger sig mere og mere rundt på gulvet, bliver større, sveder lidt mere, savler rigtig meget osv. så vil han naturligt også have behov for et bad lidt hyppigere. Grøden kommer trods alt bedst ud af ørerne, nullermændene ud af armhulerne osv. hvis man får et rigtigt bad ...:o)
Det lyder som om at Sylvester har en fin hud og det er derfor fint at I kun bruger lidt olie i badevandet eller lidt flydende uparfumeret sæbe. Hvis I igen oplever tørre pletter på huden, så er det fint at behandle dette med lidt olie, lotion eller lidt fed creme og I kan fint behandle det lokalt, han behøver ikke blive smurt over hele kroppen.
Fortsat held og lykke med ham og rigtig god sommer:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske