Svar: Pasningsproblemer
3. juni 2008
Alder:
19 mdr.
Hej med dig
Min umiddelbare tanke er at din dreng lige nu gennemgår en stor udvikling generelt, som naturligt vil gøre ham mere tryghedssøgende, ked af det. Mange børn vil i denne periode begynde at vågne om natten, være grædende og virke til at have mareridt og lignende. Derfor skal du være opmærksom på at noget af den reaktion du får fra din dreng lige nu, ikke nødvendigvis behøver hænge sammen med skiftende børn og pædagoger, men også kan hænge sammen med hans alder og det udviklingsspring som lige nu står for døren ...
Modsat kan man så også sige at netop fordi han lige nu gennemgår så stor en udvikling, så har han måske ekstra behov for tryghed og nærhed - men det er så lidt svært, som situationen er lige nu og strejken ... ja den fortsætter jo.
Jeg er ikke helt klar over hvordan du arbejder, men min umiddelbare tanke er at det vil være fint, hvis du kunne aflevere din dreng nogle dage, men så give ham korte dage. Der er noget fornuftigt i at sende ham af sted, så han fortsat kender rytmen og ikke kommer helt væk fra det, så I skal starte forfra, hvilket du jo også selv nævner. Det kan være mange uger, han i givet fald ellers kom ud af rytmen.
Modsat kan man også tale for at han netop i øjeblikket er hjemme, hvis I har mulighed for det, så han får ro på og godt tryg så starter op igen, når strejken en gang er slut ...
Det er desværre kun dig selv, der kan fornemme, hvad det bedste vil være og ved hvad muligheder I reelt har. Strejken er en svær periode for mange familier, men uanset hvad du vælger eller hvad det hele ender med, så tror jeg ikke det skader din dreng - hvis det kan berolige lidt:o)
Fortsat god sommer.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske