Svar: Pasningsproblemer

3. juni 2008

Kategori:
Alder:
19 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Hej med dig

Min umiddelbare tanke er at din dreng lige nu gennemgår en stor udvikling generelt, som naturligt vil gøre ham mere tryghedssøgende, ked af det. Mange børn vil i denne periode begynde at vågne om natten, være grædende og virke til at have mareridt og lignende. Derfor skal du være opmærksom på at noget af den reaktion du får fra din dreng lige nu, ikke nødvendigvis behøver hænge sammen med skiftende børn og pædagoger, men også kan hænge sammen med hans alder og det udviklingsspring som lige nu står for døren ...

Modsat kan man så også sige at netop fordi han lige nu gennemgår så stor en udvikling, så har han måske ekstra behov for tryghed og nærhed - men det er så lidt svært, som situationen er lige nu og strejken ... ja den fortsætter jo.

Jeg er ikke helt klar over hvordan du arbejder, men min ...

Annonce

... umiddelbare tanke er at det vil være fint, hvis du kunne aflevere din dreng nogle dage, men så give ham korte dage. Der er noget fornuftigt i at sende ham af sted, så han fortsat kender rytmen og ikke kommer helt væk fra det, så I skal starte forfra, hvilket du jo også selv nævner. Det kan være mange uger, han i givet fald ellers kom ud af rytmen.

Modsat kan man også tale for at han netop i øjeblikket er hjemme, hvis I har mulighed for det, så han får ro på og godt tryg så starter op igen, når strejken en gang er slut ...

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Det er desværre kun dig selv, der kan fornemme, hvad det bedste vil være og ved hvad muligheder I reelt har. Strejken er en svær periode for mange familier, men uanset hvad du vælger eller hvad det hele ender med, så tror jeg ikke det skader din dreng - hvis det kan berolige lidt:o)

Fortsat god sommer.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor