Pasningsproblemer

3. juni 2008

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Pasningsproblemer

Hej Helen,

Tillykke med din nye hjemmeside – den er virkelig flot.

Jeg går og ruger over pasning af vores søn. Vi er ramt af pædagogstrejken og vi var også ramt af pædagogmedhjælpernes strejke. Både dengang og nu, prøver vuggestuen at løse problemet så godt som muligt. De kan tage halvdelen af børnene, således vi er tilbudt pasning hver anden uge.

De gør så det, at de samler børnene på to stuer, og så bliver de passet af 1 eller 2 (lige nu medhjælperne), som de kender – og 1 eller 2, som de ikke rigtig kender. Halvdelen af de børn de er sammen med, er de jo så heller ikke vant til at være sammen med i hverdagen. Det ser ud til, at de fleste af børnene godt kan acceptere og trives med det, men det kan vores søn ikke.

Under medhjælpernes strejke var han der en uge – han krævede konstant voksenkontakt – og kun af de pædagoger, som han kendte. Han græd, når de ikke kunne være ved ham, eller hvis de tog sig af en af de ”fremmede” børn. Han ville heller ikke være på legepladsen. Da medhjælperne var tilbage på arbejde, tog det også lige et par dage, inden at de måtte tage sig af ham igen. Men da der var gået nogle dage, var alt tilbage ved det gamle – vi kunne igen aflevere uden at han græd, og pædagogerne kunne fortælle, at han nu var glad og selvstændig, som før. De nævnte selv, at han er særlig sårbar overfor forandringer, hvilket jeg er fuldt ud klar over. Der var en meget tydelig forskel på hans humør herhjemme, henholdsvis under strejken og bagefter. Vi kunne virkelig mærke ...

Annonce

... humøret stige, da det var overstået i første omgang.

Nu er den jo så gal igen. Jeg er egentlig lige så tryg ved pædagogmedhjælperne, som ved pædagogerne, men nu har jeg jo set, hvad der skete for ham i sidste omgang. Jeg kan ikke beslutte mig for hvordan vi gør det bedst. Vi havde ikke pasning den første uge af denne strejke. Vi havde i sidste uge, men da afleverede jeg ham kun 2 dage – og kun få timer. Jeg føler, at det er mere end han kan rumme. Det var heller ikke gået supergodt, da jeg hentede ham igen. (tror ikke han mærker min uro – far afleverer så ofte det kan lade sig gøre – der er ingen forskel på hans reaktion)

Nu er vi selvfølgelig meget privilegerede, at vi har andre pasningsmuligheder, men denne strejke ser desværre ikke ud til ende i nærmeste fremtid, så jeg ruger jo allerede over pasning i næste uge, hvilket jeg regner med stadig er aktuelt udfra en overenskomstmæssig betragtning og regeringens udmeldinger. Den beslutning skal vi jo selv tage – om han skal af sted eller ej – men hvis du har nogle gode råd eller betragtninger, hører jeg dem meget gerne.

Det er skidt for ham at være deroppe som situationen er nu - men det er da også skidt slet ikke at komme af sted i ugevis? Han glemmer jo helt hvad det vil sige – eller er det lige meget, når det nu alligevel ikke er hans vante dagligdag, som han kommer op til?

Spekulationerne går jo også i retning af en meget lang og hård indkøring, da han startede v. 11 måneders alderen.

På forhånd mange tak for dine betragtninger.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder