Hvordan kan han smide bleen

3. juni 2008

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Hvordan kan han smide bleen

Hej Helen

Jeg er lidt forvirret over det med renlighed. Jeg syns vores dreng nogle gange er meget motiveret for at smide bleen og andre gange overhovedet ikke spor interesseret i det.

Men vi som forældre er altså virkeligt klar til det, da det er ved at være meget ulækkert at skifte bleer på en storbror (2 år og 8 mrd). Jeg ved godt man ikke må presse på, men det er altså svært. For hvor går grænsen for at opfordre og at presse. Vi er en del gange kommet til at sige at det er ulækkert når vi skifter ham, for at få ham til at lave på potte/toilet i stedet, og ups... jeg kan godt høre at det ikke lyder helt rigtigt at gøre det på den måde.

Den måde han viser interesse på er bla at han gerne vil se hvad der er i bleen (her har vi sagt at så må man gøre det på potten). Han har gjort det på potten flere gange og han tisser ofte på potten og på toilettet. Han vil enormt gerne smide bleen og jeg har købt 16 par underbukser og 8 par shorts så alle uheld kan lade sig gøre. Men det virker ikke som om det generer ham at han har noget i bleen eller i underbukserne og ...

Annonce

... det er først når vi reagerer på det, at han får bleen/tøjet skiftet. Han syns det er vildt sjovt at gå med numsen bar og tisse i græsset eller stå op og tisse når han er sammen med hans 1 år ældre legekammerat.

Han kan sjældne gange fortælle at nu laver han altså, men han kan tit finde på at fortælle når han tisser (begge dele lidt i perioder) og for det meste kan man få ham til at løbe ud på potten. Det syns han er sjovt og spændende. Han tisser en til flere gange dagligt på potten, men som regel er det i forbindelse med bleskift ved bad og putning.

Jeg må indrømme at vi helt klart har en plan om at få ham renlig her i løbet af sommeren. Han skal starte i bh til august og han er på alle andre områder en virkeligt fremmelig dreng der ifølge sundhedsplejersken hele tiden udviklingsmæssigt har været ca halvt år foran sine jævnaldrende (fysisk og sprogligt ;-) Så måske derfor forventer vi os for meget af ham....

Hvad er din mening om hvad vi bør gøre / ikke bør gøre?

Og tak for dit sidste svar, babyen har det fint igen.

bedste hilsener
Banditternes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor