Brev:
Hvordan kan han smide bleen
3. juni 2008
Alder:
2 år, 8 mdr.
Hvordan kan han smide bleen
Hej Helen
Jeg er lidt forvirret over det med renlighed. Jeg syns vores dreng nogle gange er meget motiveret for at smide bleen og andre gange overhovedet ikke spor interesseret i det.
Men vi som forældre er altså virkeligt klar til det, da det er ved at være meget ulækkert at skifte bleer på en storbror (2 år og 8 mrd). Jeg ved godt man ikke må presse på, men det er altså svært. For hvor går grænsen for at opfordre og at presse. Vi er en del gange kommet til at sige at det er ulækkert når vi skifter ham, for at få ham til at lave på potte/toilet i stedet, og ups... jeg kan godt høre at det ikke lyder helt rigtigt at gøre det på den måde.
Den måde han viser interesse på er bla at han gerne vil se hvad der er i bleen (her har vi sagt at så må man gøre det på potten). Han har gjort det på potten flere gange og han tisser ofte på potten og på toilettet. Han vil enormt gerne smide bleen og jeg har købt 16 par underbukser og 8 par shorts så alle uheld kan lade sig gøre. Men det virker ikke som om det generer ham at han har noget i bleen eller i underbukserne og det er først når vi reagerer på det, at han får bleen/tøjet skiftet. Han syns det er vildt sjovt at gå med numsen bar og tisse i græsset eller stå op og tisse når han er sammen med hans 1 år ældre legekammerat.
Han kan sjældne gange fortælle at nu laver han altså, men han kan tit finde på at fortælle når han tisser (begge dele lidt i perioder) og for det meste kan man få ham til at løbe ud på potten. Det syns han er sjovt og spændende. Han tisser en til flere gange dagligt på potten, men som regel er det i forbindelse med bleskift ved bad og putning.
Jeg må indrømme at vi helt klart har en plan om at få ham renlig her i løbet af sommeren. Han skal starte i bh til august og han er på alle andre områder en virkeligt fremmelig dreng der ifølge sundhedsplejersken hele tiden udviklingsmæssigt har været ca halvt år foran sine jævnaldrende (fysisk og sprogligt ;-) Så måske derfor forventer vi os for meget af ham....
Hvad er din mening om hvad vi bør gøre / ikke bør gøre?
Og tak for dit sidste svar, babyen har det fint igen.
bedste hilsener
Banditternes mor